Wie nog voor eind mei een Sony Bravia TV koopt krijgt daar een gratis USB stick bij. De grootte van de stick is afhankelijk van de diameter van het beeldscherm. Ik heb mij er vorige maand een gekocht, en gisteren de USB stick mogen ontvangen. 4 ganse GB!
Blader ik vandaag door de reclame en zie ik diezelfde USB stick aan 15€ geprijsd staan. 15€ gekregen als je een aankoop doet van bijna 1000€. Dat is 1,5 %. Zelfs iets minder, want ik heb er ook nog eens een postzegel voor moeten gebruiken, een kopie voor moeten maken en een heel formulier voor moeten invullen. En er bijna twee maanden op moeten wachten.
Waarom doen ze eigenlijk zulke domme acties (alé dom, krijgen is krijgen hé)? Waarom konden ze die USB stick niet gewoon in de doos van de TV steken? Of er gewoon bij geven? Het kost hun toch meer die brief te ontvangen, te controleren, in te geven en op te sturen. Ik had trouwens aangeduid op het formulier dat ze enkel mijn gegevens mochten gebruiken voor deze actie. Of gokken ze erop dat er veel mensen zijn die de moeite niet doen? Waarschijnlijk…