U kent ze wel, de IVR systemen. Ze worden veel gebruikt bij helpdesk’s en klantenservice’s. Vooral dan bij Customer Self Service systemen. Druk 1 voor nederlands, appuyez 2 pour le Français, press 3 for English, enz…

Als je over een gsm beschikt met het Symbian OS, kan jij ook je eigen IVR instellen, met Interactive Voice Call Master.

Wanneer je het programma geinstalleerd heb, kan je kiezen hoe het je telefoongesprekken moet behandelen. Van niet behandelen over enkele behandelen, tot alles behandelen. Zo kan je dus kiezen om alle oproepen door te verbinden naar je IVR behalve die uit een door jezelf aan te maken lijst, of juist andersom. Iedereen kan je buiten de werkuren bereiken, maar niet je collega’s. Ik geef maar een voorbeeld.

Je kan kiezen om een boodschap te laten afspelen en zoals bij je normale voicemail, een boodschap op te nemen. Maar je kan ook je beller laten kiezen wat hij wil doen (binnen de door jou gestelde grenzen). Je zou kunnen zeggen: hoi, ik wil nu niet opnemen, druk 1 om een boodschap achter te laten, druk 2 om doorverbonden te worden met mijn backup, druk 3 om te luisteren naar de 3de symphony van Beethoven en druk 4 om mij toch lastig te vallen en mijn telefoon te laten rinkelen.

Om alles nog verder te automatiseren, kan je dit ook alles aan een tijdschema koppelen. Van 8 uur ‘s morgens tot 12 uur ‘s middags neem je alle oproepen aan. Tussen de middag neem je alle oproepen aan van je vrienden en verwijs je je collega’s door naar je voicemail. In de namiddag zit je veel in meetings en beantwoord je alle oproepen automatisch met een sms ‘ik zit in een meeting, ik bel je seffens terug’. ‘s Avond organiseer je een quiz voor de mannen van de Scouts en ‘s nachts wil je helemaal niet gestoord worden, tenzij het een noodgeval is… Niets is onmogelijk. Laat je fantasie de vrije loop.

Interactive Voice Call Master kan je hier downloaden. Er is een trial periode van 7 dagen (onbeperkt in gebruik gedurende deze 7 dagen), daarna moet je de software kopen om hem verder te kunnen gebruiken.
http://www.allaboutsymbian.com

Enkele screenshots met uitleg:

Interactive Voice Call Master Interactive Call Master Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master

Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master

Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master Interactive Voice Call Master

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.