Het heeft dan wel een tijdje geduurd, maar mijn Belgacom I-Talk werkt.
Nadat ik dagelijks geprobeerd heb om 1955# te bellen, en ik een email kreeg van Belgacom om mij te vertellen dat ik I-Talk nog niet geconfigureerd had, heb ik dan nog maar eens (tegen mijn principes in) naar het betalende 0900 nummer gebeld.
Opnieuw een zeer vriendelijk persoon aan de lijn, en die wist mij meteen te zeggen dat er inderdaad een probleem “was” met het 1955 nummer. Was? IS! Enfin, er werd geen zaak van gemaakt en voor ik het zelf kon voorstellen werd verteld dat ze de portering van PSTN naar I-Talk even manueel gingen uitvoeren. (Knip eens met je vinger)
‘t Werkt!
Geweldig! Maar moest ik hier nu echt twee weken op wachten? En moest ik hier nu echt zélf drie keer voor bellen? Customer Self Service noemen ze dat… Oh, en dan nog iets (niet enkel Belgacom, maar op dit moment wel in het bijzonder): ik HAAT bedrijven die emails sturen waar je niet per email op kan antwoorden.
P.S. ‘t is lente vandaag, geniet ervan.
Is dit ook handig voor oudere mensen die niets van computers en elektronica kennen enz… Want is voordelig denk ik maar mijn ouders zijn niet zo voor vernieuwingen…
Als je al een gewone PSTN lijn en ADSL hebt bij Belgacom kan je zelfs gratis een I-Talk lijn krijgen. Dus dan kan je het eens proberen.
Eens alles ingesteld is werkt de telefoon gewoon zoals een gewone telefoon. Je hebt daar dus 1 maal werk aan (alé ‘t is te zeggen, totdat het werkt).
Maar er zijn wel beperkingen. Zo kan je met een I-Talk lijn niet faxen, data verbindingen tot stand brengen of er alarm centrales op aansluiten.