In een vorige post, die ik baseerde op een in Metro gepubliceerd artikel, reageerde ik negatief op het idee van Jef Van den Bergh om treinen in het spitsuur duurder te maken.
Blijkbaar was de interpretatie van het idee van Jef Van den Bergh, door Metro, verkeerd, of toch alleszins dubbelzinnig uitgedrukt. Wanneer je de treinen in de daluren beter koop maakt, dan zijn de treinen in de spitsuren toch ook duurder. Maar niet duurder dan nu het geval is. Marketing wijs komt deze boodschap dan ook negatiever over en dat kan je wel missen als je nu al bezig bent met campagne voeren voor de volgende verkiezingen.
Uiteindelijk is negatieve reclame ook reclame, en het zal hem geen windeieren gelegd hebben. Zijn idee heeft nu toch meerdere keren de krant gehaald. Omdat ik een hekel heb aan verkeerde informatie leest u de juiste toedracht er maar op na op zijn eigen blog. Ik ga mij verder niet bezig houden met stemmingmakerij die eigen is aan de periode die voorafgaat aan verkiezingen. Vindt u het ook niet opvallend dat opeens weer iedere politieker met een probleem naar buiten komt wat hij wil oplossen. Schitterend allemaal, maar of hij/zij dat probleem echt wil aanpakken, of dat het moet dienen om sympathiek over te komen, dat zetten ze er nooit bij.