Whow man, heb deze maand een dure (lees duurdere) telefoonrekening in de bus gekregen. Heb wat veel data gebruikt. ‘t Ja, komt ervan hé, met dat geprul met mobiel internet. Volgens de factuur zou ik 59.800 kb verbruikt hebben. Mijn data pack gaat maar tot 50.000 kb. 479 verbindingen.
Maar de rotzakken rekenen per 100 kb. Dus even Twitter checken en een status update doen en ik ben al 100 kb kwijt. Aan het aantal verbindingen te zien heb ik zo een 15 keer per dag geconnecteerd. Daar zijn 2 Google reader sessies bij, en drie mail check sessies. Blijven er 10 Twitter / Facebook status updates / checks over.
Maar bekijk nu eens die tarieven. Het verschil in prijs tussen het 50 MB en het 200 MB bundel is toch echt wel van de pot gerukt. Die verhoudingen houden toch geen steek. Met een 200 MB bundel was ik deze maand beterkoop afgeweest, zelfs al gebruikte ik maar 56 MB.
Best wel duur dus dat mobiel Twitteren / Facebooken. Straks ga ik toch nog een Mobile Vikings abonnement nemen. En mijn huidig data abonnement opzeggen. Ik ga er eens over nadenken…
maar hoe duur was uw rekening nu?
Ik overdrijf altijd graag een beetje. Mijn factuur was 7,5 euro duurder dan normaal, maar dat was 7,5 euro voor nog geen 10 MB.
Joo , Ik heb ook hele hoop moeten betalen en heb ONBEPERKT INTERNET in mn bundel… Hele kutzooi er overheen betalen nu 🙁 Kost me nog even 120 euro extra.. Waar komt dat van , Naaiers daaro !
-…
Ik denk er ook over na om een abonnement van 20€ te nemen (of toch eens te testen), maar het feit is dat ik momenteel proximus MTV generation heb en als ik wil connecteren op vodafone live (normaal 15 gratis sessies), blokkeert de boel en krijgik het toch te zien op de factuur.. dure foutmeldingen, want het wordt als dataverbinding bekeken.. Broer heeft hetzelfde probleem.. volgens mij zijn de instellingen goed (reeds meermaals laten toesturen).. Iemand anders ook ervaring mee?
Heb geen zin om 20euro te betalen voor iets dat ik niet kan gebruiken!
Normaal gezien zijn de internetbundels compatible met MTV generation. Maar als je zegt dat je nu ook al problemen hebt met het connecteren tot vodafone live, dan ga je dat dan ook hebben. Het beste wat je kan doen is eens naar de klantendienst bellen. Zij kunnen ook nagaan of er iets verkeerds is ingesteld voor jou profiel.
heb mij nu toch even een testmaandje aangeschaft.. vandaag de eerste dag kunnen testen.. werkt allemaal prima.. kan je ergens op de site van proxi te weten komen hoeveel je al opgebruikt hebt? Wel dom ook dat er telkens minimaal 100kb gefactureerd wordt.. Als je om de zoveel tijd je mail/feeds wil laten checken, neemt dit iedere keer data af.. mr goed.. we zien wel zeker:)
Nope, je kan nergens je lopend verbruik van je data opvragen. En je moet inderdaad rekening houden dat ze 100kb per connectie rekenen, zeker als je vaak je mail checkt of tweet.