Sta ik vandaag aan te schuiven aan de kassa van de Brico. Voor mij staat een madam met een lege tube ‘Polyfilla voor kleine gaatjes’. Zegt ze tegen de kassierster: ik had deze graag gehad, maar ik vind die nergens in de winkel. Kunt gij eens gaan zien? De kassierster verlaat haar kassa en loopt de winkel in, op zoek naar ‘Polyfilla voor kleine gaatjes’.
Een minuut of twee later komt ze terug met de mededeling dat die blijkbaar op was. Dat wist de ‘madam’ aan de kassa al, daarom vroeg ze het. Ok, de kassierster is behulpzaam en gaat op zoek naar iets wat er sterk op lijkt. Ze komt terug met ‘Polyfilla voor grote gaatjes’.
Probleem! Want dat is niet ‘Polyfilla voor kleine gaatjes’. De kassierster neemt even de tijd om de ingrediënten te bekijken. Niet dat het veel uitmaakte, want de ‘madam’ moest ‘Polyfilla voor kleine gaatjes’ hebben, en dat was ‘Polyfilla voor grote gaatjes’.
De verf- en Polyfilla expert wordt erbij gehaald, en die kan ook alleen maar vaststellen dat er geen ‘Polyfilla voor kleine gaatjes’ meer is, en dat de andere bus ‘Polyfilla voor grote gaatjes’ is, maar dat is bijna hetzelfde. De ‘madam’ is niet echt overtuigt.
Even wordt het stil. Te lang, te stil. Waarop ik tegen de ‘madam’ zeg dat ze gerust die ‘Polyfilla voor de grote gaatjes’ kan gebruiken, en moest het zijn, dan kon ze met een beiteltje en een hamertje die kleine gaatjes nog groter maken. Dan had ze grote gaatjes, en kon ze de ‘Polyfilla voor de grote gaatjes’ gebruiken. Probleem opgelost!
De kassierster kijkt mij nogal verwonderd aan, de ‘madam’ behoorlijk kwaad… Ze betaald en verlaat de winkel zonder ons nog een blik te gunnen.
Dan is het mijn beurt om af te rekenen: 62,20 euro. Alstublieft, bedankt en tot ziens. De kassierster lacht, de verfspecialist knipoogt 😉
Mooi actie!
Ja, ik was het wachten een beetje beu geworden 🙂
Hilarische oplossing.
als je daar staat is het ergerlijk, maar als je het verhaal achteraf mag lezen is het geweldig.
Ik heb mezelf aangeleerd om aan eender welke kassa steeds te doen alsof ik veel tijd heb. Ook al is dat niet zo. De mensen achter de kassa worden daar zelf ook rustiger van, en werken dan meestal sneller en maken minder fouten.
Het feit dat ik deze keer zeer kalm en vrij droog suggereerde om de gaatjes wat groter te maken vergrootte het effect van de uitspraak nog meer.
Dat trucje om te doen alsof je veel tijd hebt, dat heb ik geleerd aan het loket van de NMBS. Maar daar ga ik dan ook nooit naartoe als ik geen tijd heb…
Geweldig 🙂 Ik zie die madam het al verontwaardigd thuis tegen hare vent gaan vertellen.
Geniaal! Ik zou het ook graag kunnen, zo mensen vlug van repliek kunnen dienen, maar het mag niet zijn vrees ik 😀
Hilarisch!
(op de dt-fout na dan ;))
Ik zal die dt-fout maar laten staan, anders klopt uwe comment niet meer hé…